کشیدن پوست صورت (Face Lift)

كشيدن پوست صورت كه اصطلاحا ليفتينگ صورت گفته مي شود براي جوانتر كردن پوست و حالت صورت طراحي شده است . بهترين كانديد اين عمل فردي است كه ساختار استخواني صورت وي خوب باشد و فقط نسج نرم صورت او خود را ول كرده باشند.

لذا سن مناسب آن بين ۴۰ تا ۶۵ سالگي است اما در سنين بالاتر هم ميتوان نتايج مطلوبي را بدست آورد . بايد توجه داشت كه هر چند با اين عمل چين و چروكهاي سطحي پوست كمتر ميشود ولي هدف اصلي اين عمل كشيدن عضلات و فاشياهاي زير پوست است . معمولا اين عمل با ساير اعمال زيبايي مثل ليفتينگ گردن ، بلفاروپلاستي ، ليفتينگ ابرو و پيشاني بطور همزمان انجام ميشود . سئوالي كه اغلب متقاضيان مي پرسند اين است كه نتيجه اين عمل چقدر دوام دارد ؟ در جواب بايد گفت با اين عمل چهره شما جوانتر از همسن وسالهاي خودتان ميشود اما زمان در حال گذر و درحال تاثيرگري بر چهره شما است . اين عمل نمي تواند از اين اثر گذاري جلوگيري كند اما با گذشت زمان باز هم شم ابه  نسبت همسن وسالهاي خودتان جوانتر خواهيد بود .

سن متقاضي، جنس پوست وي ، ميزان كشيدن فاشيا ها و عضلات زير پوست همگي بر نتيجه عمل موثرند .

نوع بيهوشي : اين عمل هم با بيهوشي عمومي وهم بانيمه بيهوشي قابل انجام است . انتخاب آن توسط جراح و با هماهنگي با شما خواهد بود .

مدت عمل : حدود ۳ ساعت

تكنيك عمل :

همانطور كه در شكل مي بينيد خط برش چند سانتيمتر عقب تر از خط رويش موهاي گيجگاهي شروع ميشود و پايين آمده از عقب برجستگي جلوي سوراخ گوش گذشته و محل اتصال نرمه گوش به صورت را دور مي زند. سپس در چين پشت لاله گوش كمي بالا مي رود و با زاويه اي حدود ۹۰ درجه به طرف موهاي پشت سر ميرود .

اگر دقت نماييد خواهيد ديد كه قسمت عمده خط برش در لابه لاي موها پنهان ميشود و قسمت باقيمانده نيز در محل اتصال لاله گوش به سر محو ميشود و بعد از گذشت چند ماه تقريبا جاي برش قابل رويت نخواهد بود . کبودی بعد از عمل  اندك است كه در عرض چند روز برطرف خواهد شد. بعد از عمل روزانه پانسمان شما عوض خواهد شد. حدود روز ششم بخيه هاي شما يكي در ميان كشيده ميشود و۲ روز بعد از آن باقيمانده بخيه ها كشيده مي شود .

توصيه ها :

۱ – شب قبل از عمل حمام نماييد وسر خود را بشوييد .
۲ – هنگام ورود به اتاق عمل صورت شما بايد فاقد هرگونه آرايشي باشد .
۳ – تا چند هفته ممكن است احساس كشيدگي پوست صورت را داشته باشيد كه برطرف خواهد شد.
۴ – كم حسي ويابي حسي لاله گوش تا چند هفته طبيعي است .
۵ – بعد از عمل آنتي بيوتيك  تجویزی را مرتب مصرف كنيد .
۶ – از ۲ هفته قبل از عمل تا يك هفته بعد از عمل از خوردن داروهاي بروفن ، ايندومتاسين ، پيروكسيكام ، مفناميك اسيد و آسپرين خوداري كنيد و چنانچه به هر دليلي نياز به مسكن داشته باشيد فقط از استامينوفن ساده يا استامينوفن كدئينه استفاده نماييد .

Comments are closed.